2014. december 30., kedd

2014 - leltár

Megint eltelt egy év, itt az ideje a leltározásnak. Visszanézve a tavalyi leltár befejezés kommentjét, nagyjából sikerült hozni az "elvárásokat".

Van egy régi mondás, hagyomány. Amit az új év első napján csinálsz, azt csinálod egész évben. Ilyenkor persze adódnak a lehetőségek: szex, pénzszámolás, pihenés, stb.
Valami hasonló elven indítottam a 2014-es modelles évemet. Adódott egy lehetőség, és gondoltam, íme egy kínálkozó alkalom, hogy egy jó áron beszerezhető Kyosho Ferrari 355 Berlinetta-val indítsam az évet. Kár lenne kihagyni! Hátha igaz a mondás, a babona. :-)

Így a 2014-es év januárjában beszerzésre került, egy Kyosho - Ferrari 355 Berlinetta (1995)
Elfogult vagyok az autóval. Az utolsó, "új kori" Ferrari, ami még igazándiból tetszik nekem. Ez még nem az agyon elektronikázott (bár F1 váltós is volt belőle) csoda masina, hanem, igazi, ízig-vérig Ferrari a számomra. Csoda, ha törekedtem a modell beszerzésére? Ha már liba, legyen duci! Szép-szép az Elite féle is, de nekem a Kyosho High End változatú modellje jobban tetszik. Na meg gondoltam, ha év elején veszek egy Kyosho-t, akkor egész évben Kyosho-t fogok venni. Vagy valami hasonló árkategóriásat. :-)


Úgy néz ki, a "babona" bejött. Legalább is High End modellek terén. Tavasszal érkezett életem és gyűjteményem első GMP gyártmányú modellje, egy GMP - Ferrari 312P Prototype (1971).
Furcsa, ellentmondásos modell ez nekem. Elveim szerint, ha lehet, Ferrariból vöröset. Ez fekete. Ha nincs vörös, ráadásul versenyautó is, akkor valami híres, rajtszámos legyen. Ez fekete és egy fia rajtszám nincs rajta! Na akkor most mit kezdjek az elveimmel? Semmit!
A modell jó áron illegette magát a neten, Facebook-on. A francba az elvekkel, ez kell nekem! Otthon kamaszos izgalommal (Naná! Hiszen "GMP szüzességem" vesztettem el általa!) nyitogattam, a többi 1:18-tól eltérő méretű dobozát. A tartalom döbbenetes! Gyönyörű fekete-zongora lakk szerű fényezés, pazar, részletes kidolgozás, gondos csomagolás.
Kevés ilyenem van-volt eddig. Pedig, egy nem is létező autó modellje. Legalábbis, ezt a típust, ilyen színben nem készítették soha. Érdekes, modellgyártó-művészi szabadság értelmezésének fogom fel. Minden esetre tervezek belőle bemutatót.

Ahogy mondani szokták, evés közben jön meg az étvágy! A 312P beszerzése után ismét adódott egy kínálkozó alkalom, amit kár lett volna kihagyni. Annak ellenére, hogy megfogadtam, ez évben nem veszek USA Muscle Car-t. Megpróbálom a páros évben Ferrari, páratlan évben Muscle Car kategóriát gyarapítani. Hát ez most nem jött be...
Nem kis izgalommal adtam le a rendelésem a GMP - Plymouth GTX (1970) - Rally Red modellre. Röpke két hónap alatt meg is érkezett az eredeti masina szülőhazájából. A modell pedig milyen? Egyszerűen DÖBBENETES! A minősége, a kidolgozottsága, a súlya! Nem vicc, a legnehezebb modellem, 1500 gramm, ami a polcot terheli. Nem akarom tovább "ragozni", akit bővebben érdekel, itt olvashat erről a csodáról: GMP - Plymouth GTX

Következő beszerzésem megint egy Kyosho lett.
Nevezetesen egy Kyosho - Ferrari 512 BBi (1984).
Valahogy mindig és "érdektelen" volt ez az autó nekem. Szép, nagy, klasszikus sportkocsis vonalvezetés, '80-as évekbeli divatos bukó lámpák. De ennyi. Nem igazán mozgatta meg a fantáziám. Persze a modellel úgy voltam, hogy egyszer majd kell, mert akármennyire is "unalmas" a számomra, azért csak egy Ferrari!
A szokásos rutin. Nézelődik az ember, erre-arra és csak akad valami a horgára! Ráadásul elviselhető áron! Megveszem, hazaviszem, persze azért csak van izgalom az emberben, hogy milyen is a gép?
Hát ez egyszerűen, lélegzet elállító! Nézi az ember az arányait, a formáját és nem érti, hogy miért is tartotta ezt az autót unalmasnak? Ez kérem, nincs rá jobb szó, ez egy gyönyörű autó, a Kyosho még gyönyörűbb "megfogalmazásában"! Csoda, ha ezek után az alig különböző 365 BB és a sima, karburátoros 512 BB is kelleni fog?

Az örök és megunhatatlan 599-es sorozat. Valljuk be, Hot Wheels Elite "jó lóra tett" az 599-es Ferrari-val.
Számtalan bőr lehúzható a típusról. Elite-k konkrétan evvel a HW Elite - Ferrari 599 XX Evo (2011) modellel a negyedik variánst dobták a piacra. Megmondom nem igazán lehet pálcát törni felettük.
Egyrészt maga az "igazi" Ferrari is kitett magáért, amikor megalkotta ezt a V12-es GT-t. Adta magát, hogy az utcai GTB-ből legyenek különlegességek, versenyváltozatok. És lőn! Naná, hogy Elite is sorba adta ki az utcai GTB után a 2009-es XX pályaversenyautót, a 2010-es GTO-t, az XX "utcai használatra butított" változatát és legutoljára a 2011-es XX Evo változatot. Kár, hogy Hot Wheels elvesztette a Ferrari licencét, 2015-től. Az Apertát még kiadhatták volna.

Ő egy nagy visszatérő. Megmondom őszintén, egy ilyenem már volt. Csak piros. Ja, és egy pár évvel ezelőtti "polc katasztrófánál" kicsit sérült. Nem nagyon, de a tudat, hogy nem teljesen hibátlan, engem zavart. Sikerült eladnom és helyette ezt a fehér Kyosho - Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione-t beszerezni. Van egy "bája" ennek a modellnek. Az utcai Daytona furcsa arányai, a rettenetes hosszú orra, tömör feneke, pazarul párosul egy versenyautó brutalitásával.
Gyönyörű modell! Érdekes, egyedi a fehér festése. Csak úgy mint a GMP Ferrari 312P esetében, itt is egy olyan autóról készült modell, ami ebben a formában nem létezett. Ennek ellenére jól áll neki a fehér! Aki nem hiszi, hogy ilyen tényleg nem volt, olvasson utána itt: Kyosho - Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione Vettem a fáradtságot, utána néztem, a 2 db prototípus, a 15 db S1-S2-S3 változat és a 7 db magán építésű Competizione közt én nem találtam fehéret...

Szó volt a Hot Wheels licence vesztéséről. Miután a korábban említett 599 XX Evo-t, majd ezt a Hot Wheels Elite - Ferrari 458 Italia GT2 #89 (2011) modellt a kezembe vettem, na akkor kezdetem sajnálni ezt a bizonyos licence-t. Megmerem kockáztatni, ennek a két modellnek simán, zokszó nélkül adnám meg a High End jelzőt. Tudom,ez inkább az Elite Special Edition változatának járna. De ha a 612 Sessanta SE változata High End, akkor ez a két sima Elite még inkább az!
Nem igazán lehet hibát találni rajta. Őszintén, a 458-ast eddig egy "mindennapos, tucat", új kori Ferrarinak tartottam. Lásd korábban, jártam már így Ferrarival, de ez, miután kézzelfoghatóan a birtokomba került, szintén megváltoztatta a véleményem. Gyökeresen! Mondhatni szerelmes lettem a típusba! Nem is bírtam ki! Írtam erről is bemutatót: Ferrari 458 Italia GT2

Csoda, hogy ezek után, amint adódott egy kínálkozó alkalom, az utcai változat beszerzésére, kapva-kaptam az alkalmon. Így gyűjteményem egy Hot Wheels Elite - Ferrari 458 Italia - val gyarapodott.
Jó, OK, nem vörös. Na de azt azért tudjuk ugye, hogy a vörös az bőven az 50.000 Ft-os beszerzési ár felett kapható? Azt hiszem létezik még sárgában, szintén nem minden napos darab. Van még a fehér, Alonso féle változat. Manapság már egyik sem fillérekért beszerezhető.
És itt van ez a Fekete Párduc. Na ha van Ferrari amit úgy mond a jó isten is feketének tervezett volna, akkor ez az! Szerintem a legjobb színváltozat ehhez a típushoz. Sajnos már ez is egyre nehezebben beszerezhető. Nem mondom, szerencse is kellett a beszerzéséhez. De ezt a szerencsét a 2014 év vásárlásainak szinte mindegyikére elmondhatom.

Ez a modell, bár nem nevezhető high end kategóriásnak, de prémium besorolást én mindenképp megadnám neki. Ez kérem, egy   UT - Ferrari 550 Maranello (1996). Nyugodtan mondhatom, a modell (nem az autó!) gyártásakor, a '90-es évek második felében ez a modell az akkori "High End"-et képviselte. Ez a majd 20 éves modell, a mai napig állja a sarat a "fiatalok" közt.
Jó, igaz, nincs plüssözés, meg egyéb, manapság szemfényvesztő megoldás rajta, de kivitele, a precizitása, a gondos kivitelezése a mai napig példa lehetne a modellgyártóknak. Nem kell parasztvakítás, csak gondos tervezés, kivitelezés! Esküszöm, ha a Bburago, a Ferrari licence új birtokosa, legalább ilyen minőséget produkál 2015-ben, egy szavam nem lesz ellenük. Ha majd plüss kell a modellbe, beleteszem én!
És igen! Eljött az év vége. Sajnos az ősz folyamán "lecsúsztam" erről a Kyosho - Ferrari 308 GTB (1976) -ról. Saját pechem volt, amikor az SG fórumon hirdették, nem volt még meg a rávaló teljes összeg. Pedig igencsak kedvező áron kínálták. Elkelt, két nap múlva meglett a rávaló összeg. "Elkeseredésemben" be is fektettem a pénzt másba. Ami még a mai napig nem érkezett meg...
Volt egy érzésem, hogy a modellt még viszont látom a "piacon". Azt hiszem erőteljesebben kellene lottóznom, igazam lett. Feltűnt a Vaterán, sejtettem az eladó személyét is és még árban is tűréshatáron belül volt. Azért ez csak egy Kyosho! Szép-szép az Elite is, de ez valahogy gusztább. Kicsit hangulat romboló a Bburago Ferrari 360-ról származó rendszámmatrica, de szerintem előbb-utóbb leáztatom róla. Mese nincs! Az összes többi 308-as rokont be kell szerezni! A QV változatokat (GTB és GTS) és a "nagy tesó" 328-asokat is! De ez már a jövő zenéje lesz!

Tehát a 2014-es évet mondhatom "szendvicsnek" is! Kezdtem egy Kyosho-val, ráadásul V8-as Ferrarival és befejeztem az évet szintén egy V8-as Ferrarival, ami Kyosho termék. A szendvicsbe került még két V12-es Kyosho, három Hot Wheels Elite (egyik jobb, mint a másik), nevezzük őket "húsnak", a "pikáns öntetet" a két GMP képviselte, az egészben a  "fűszer" egy UT.
Szerintem jól sikerült szendvics lett!

Jó,nem mondom, egy "szarvasgomba forgács", a már megrendelt Highway61 - Dodge Challenger R/T (1970), csak még ízletesebbé tette volna ezt a "szendvicset"...
Bízom benne, hogy a 2015-ös év, modell gyűjtés szempontjából, vele kezdődik!
Csak át ér a "Nagy Vizen" az a hajó és remélhetőleg nem éri semmi katasztrófa...



1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jó lett a cikk és szép gépeket szereztél! Gratulálok!